Welcome

Wednesday, April 17, 2013

panduan cara menghasilkan temubual folio sejarah

hi.. salam... ini cikgu bagi panduan nak menghasilkan temubual dan link dibawah ini boleh melengkapkan temubual... ini baru salah satu drp elemen 1 tau.. selamat mencuba..

http://perusahaanbahulu.blogspot.com/



          Saya telah menemubual Encik _________________ bernombor Kad Pengenalan _________ iaitu seorang Pengurus di  _____________ beralamat ___________________ .  Temubual ini diadakan pada hari ___________ bertarikh ______________ pada jam ____________.

 

__________  :      Salam Encik ______, Saya ________  dari SMK __________ ingin menemubual Encik _______ mengenai Perusahaan Bahulu oleh Syarikat ___________ untuk menyiapkan kerja kursus Sejarah PMR 2013 saya.  Terima kasih kerana sudi menerima kedatangan saya.

 

Encik ____  :      Ye. Selamat datang kepada ____________.  Saya gembira kerana kehadiran saudara untuk mengetahui tentang syarikat kami.

 

_________ :         Boleh encik menceritakan Sejarah Asal Perusahaan Bahulu ini ?

 

Encik __         :      Perusahaan ini dijalankan secara _________ pada tahun _____. Idea untuk menjual bahulu ini kerana kekurangan _________________________ di Kepala Batas ini.

 

____           :         Oh! Begitu.  Perusahaan ini merupakan perusahaan siapa?

 

Encik           :         Asal perniagaan ini bermula dari pengetahuan sendiri dan _______ dari keluarga serta saya telah membuat __________ sendiri mengenai perusahaan Bahulu.  Sehinggala saya memberi nama ____________.

 

______       :         Boleh encik menceritakan kepada saya, apakah tujuan asal perniagaan ini, bahan yang digunakan, dan proses menghasilkan kuih bahulu.

 

Encik ____  :         Hmmm.. tujuan asal saya menjual kuih bahulu kerana merupakan makanan ________ serta mendapat _______ yang baik.  Di sini kami menggunakan bahan asas seperti _____, _____ dan tepung.  Bahan asas ini akan diadunkan kemudian dibakar menggunakan oven.

 

_____         :         Menarik juga cara menghasilkan kuih bahulu ini ye.  Bagaimana cara Encik memasarkan produk keluaran  Syarikat ini?  Disamping itu juga, apakah cara yang digunakan untuk memenuhi permintaan pelanggan?

 

Encik ____  :         Pada Peringkat Awal, saya menghantar dengan menggunakan van ke kedai ______ dan kedai runcit.  Selain itu, ada juga _______ dan peruncit yang datang sendiri ke rumah kami.  Kami dibantu oleh ahli keluarga dan ___ orang pekerja.

                             Bagi menarik perhatian pelanggan, kami menerima tempahan ketika musim _________, kenduri _______ dan _________. Antara bahulu yang diusahakan ialah _______, _______ dan _________.  Selain itu, kami juga menyediakan bahulu beperisa _______, _______, ________ dan ______ yang baru diperkenalkan.

 

_____         :         Wah! Nampaknya perisa yang digunakan itu sungguh menarik.  Kami juga berminat ingin mengetahui adakah perniagaan Encik ini turut mendapat sokongan daripada mana-mana pihak? Dan apakah harapan Encik dengan perniagaan kuih bahulu ini.

 

Encik ____  :         Kami amat bersyukur kerana perniagaan ini mendapat sokongan dan bantuan daripada badan Kerajaan seperti ______ dan Jabatan ________.  Dengan modal permulaan sebanyak RM4000, kami turut mendapat pinajaman dariada AMANAH _________ dan _____.  Jabatan Pertanian turut member bantuan peralatan seperti ______________, _________ dan ____________.

                             Kami juga mengharapkan agar PERUSAHAAN NS dapat mengembangkan dan ________________________________________

 

_____         :         Terima kasih Encik ______ kerana sudi meluangkan masa bersama kami.  Kami doakan agar perniagaan ini akan terus Berjaya.

 

Encik ____  :         Sama-sama.
 
 
ok.. selamat mencuba.. ini sebagai contoh untuk dijadikan panduan..